نماشویی ساختمان با اسید
نوشته شده توسط : گل نسیم

ماندگاری دراز مدت آلودگی ها بر روی نمای ساختمان می تواند باعث خرابی و آسیب دیدگی سنگ نما شود. چون درصد زیادی از آلودگی های موجود بر روی نمای ساختمان ها مربوط به بارش باران های اسیدی می باشد. که به شدت تخریب کننده است.

بسیاری از افراد تصور می کنند که انجام این کار بسیار آسان است و نیاز نیست آن را به افراد ماهر در این زمینه بسپاریم. اما بهتر است بدانید امروزه از مواد شوینده و دستگاه های مختلفی برای انجام این کار استفاده می کنند.

زیرا هدف همه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند‌. این است که هیچ آسیبی به نمای ساختمان وارد نشود و نماشویی باعث افزایش طول عمر آن شود.

نماشویی ساختمان با اسید

ساختمان هایی که در شهر های بزرگ وجود دارند. معمولا بیشتر از سایر ساختمان ها در معرض آلودگی هستند. اگر مدت زمان زیادی از نماشویی این ساختمان ها بگذرد. دیگر نمی توان با یک نماشویی ساده کدری آن ها را برطرف کرد. چون میزان آلودگی های انباشته شده زیاد می شود. و امکان پاک کردن آن ها با یک نماشویی ساده وجود ندارد. همین امر موجب شده است. بنا به تشخیص فردی که برای انجام این کار انتخاب می کنید. از نماشویی ساختمان با اسید استفاده شود.
زیرا فردی که در این زمینه تخصص دارد تنها با دیدن نمای ساختمان شما تشخیص خواهد داد. که آیا نمای ساختمان شما به نماشویی با اسید نیاز دارد یا خیر.

نماشویی با اسید تنها برای ساختمان هایی استفاده می شود. که میزان آلودگی های ناشی از دود ماشین ها و هوای آلوده شهر که بر روی نمای آن ها انباشته شده است زیاد باشد. همچنین همه ساختمان های قدیمی که تاکنون نماشویی نشده اند.

باید برای بار اول نماشویی با اسید برای تمیز کردن نمای آن ها مورد استفاده قرار گیرد. چون معمولا نمای این ساختمان ها به خاطر بارش باران های اسیدی و پاک نشدن سریع آن ها کدر شده است. و به هیچ وجه با هیچ نوع نماشویی بجز نماشویی با اسید تمیز نخواهد شد.

شیوه انجام نماشویی ساختمان با اسید

قبل از انجام نماشویی ساختمان با اسید بهتر است. بدانید که این نوع از نماشویی را نمی توان برای تمام نما های ساختمان در جنس های مختلف به کار برد و تنها از این روش برای شستشوی نما های سنگی می توان استفاده کرد.

همچنین نمی توان از آن برای شستشوی هر نوع سنگی نیز استفاده کرد. و تنها در نماهایی که سنگ نمای آن ها از جنس گرانیت و سنگ تیشه ای است می توان از اسید شویی استفاده کرد. البته بهتر است قبل از آشنایی با مراحل شستشوی نما با اسید حتما بدانید که اسید مورد استفاده شما برای نماشویی نباید اسید بیشتر از ۲۰درصد باشد. چون اسید هایی که درصد آن ها بالا است. خورندگی زیادی دارند و می توانند به راحتی هم سلامت افراد را به خاطر بی اندازند و هم باعث آسیب به نمای ساختمان ها شوند.

همچنین بهتر است بدانید انجام این کار را باید حتما به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. زیرا در صورتی که در این زمینه مهارت نداشته باشید حتما باعث آسیب رسیدن به سنگ نما وخودتان خواهید شد.

مرحله اول نماشویی ساختمان با اسید

● اولین کاری که هنگام اسید شویی نمای ساختمان باید انجام دهید این است که حتما باید تمام درختچه های تزیینی و گل و گیاهانی که در تراس منازل شما وجود دارند. قبل از اسید شویی جمع آوری شوند و به مکانی انتقال یابند که حتی بوی اسید نیز به آن ها نرسد. زیرا در صورتی که به این موضوع بی اهمیت باشید تمام گل و گیاهان خود را از دست خواهید داد.

مرحله دوم نماشویی با اسید

● در مرحله بعد بهتر است. نمای ساختمان به وسیله یک طی نرم و یا جارو به طور کامل تمیز شود.

● بعد از تمیز شدن نما باید آن را به وسیله دستگاه های خاص و یا شیلنگ آب، آبپاشی کنید تا تمام قسمت های نمای ساختمانی که قرار است اسید شویی شود مرطوب باشد.

● فردی که قرار است این کار را انجام دهد باید حتما از دستکش لاستیکی و عینک ایمنی استفاده کند. تا اسید آسیبی به پوست و چشم او نزند. همچنین اگر خودتان می خواهید. این کار را انجام دهید باید حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تا اسید مناسب را با توجه به نوع متریال به کار رفته در نمای ساختمان به شما معرفی کند.

● در این مرحله باید نوع فرچه مناسب برای نماشویی با اسید را تهیه کنید. قبل ازخریداری فرچه حتما باید با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید. زیرا در غیر این صورت حتما خریدی اشتباهی خواهید داشت و متحمل ضرر خواهید شد.

● در مرحله بعد باید اسید را در دستگاه نماشویی بریزید. سپس آن را بر روی نمای بپاشید و بع واسطه فرچه آن را به تمام قسمت های نما انتقال دهید که هیچ گونه قسمتی بدون اسید نماند.

● بعد از این کار باید صبر کنید. تا اسید آلودگی های موجود برروی نما را به طور کامل از بین ببرد. سپس با استفاده از آب و فرچه به خوبی نما را شستشودهید.

● حتما هنگام شستشوی نهایی از پاک شدن نما از اسید مطمئن شوید.

نماشویی ساختمان با واترجت

یکی از بهترین روش هایی که برای نماشویی از آن استفاده می شود نماشویی با واترجت می باشد. زیرا این روش می تواند به راحتی نمای ساختمان هایی که بسیار کثیف هستند و میزان آلودگی آن ها زیاد است را پاک کند. قدرت این دستگاه به گونه ای بالا است که می تواند عمل لایه برداری را نیز برای نمای ساختمان شما انجام دهد.

بهتر است بدانید واترجت زمانی که میزان آلودگی یک نما زیاد باشد یک لایه کلی از آن را برمیدارد تا نما به خوبی تمیز شود. همچنین توجه داشته باشید که بهترین روش برای پاک کردن نماهایی که در ساخت آن ها از سنگ های طرح دارد و برجسته استفاده شده است نماشویی با واتر جت می باشد.شرکت کفساب پلاس برای خدمات نماشویی از نماشویی با راپل بهمراه بیمه استفاده می کند.

انواع اسید هایی که که در نماشویی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند؟

اسید ها دارای انواع مختلفی هستند. امروزه بعضی از اسید ها برای نماشویی به کار بده می شوند. که خود نیز دارای انواع متفاوتی هستند برای مثال: اسید جوهرنمک، اسید جرم آلکس و اسید دیسکلر انواع اسیدهایی هستند که برای نماشویی ساختمان از آن ها استفاده می شود‌. توجه داشته باشید که هر کدام از این اسید ها به تنهایی می تواند سلامت افراد را به خاطر بی اندازد.

بنابراین نباید بدون عینک و دستکش به هیچ وجه اقدام به اسید شویی نمای ساختمان بکنید. همچنین تنها راهی که می تواند انواع چربی ها و آلودگی های نمای ساختمان را از بین ببرد اسید شویی است. چون اسید به خوبی می تواند بافت های چربی را از هم بپاشد و آن را از روی سطوح پاک کند. معمولا نمی توان زیاد از نماشویی ساختمان با اسید استفاده کرد. چون استفاده زیاد از اسید باعث آسیب زدن به سنگ نما می شود.

نماشویی ساختمان در تهران

تهران را می توان یکی ازشهر هایی دانست که بیشترین نیاز را به نماشویی با اسید دارند. زیرا میزان آلودگی هوا در این شهر بسیار بالا می باشد و نمای ساختمان های آن بسیار کثیف می شوند. به همین خاطر بسیاری از ساختمان های موجود در تهران با نماشویی ساده پاک نمی شوند و نیاز به نماشویی با اسید دارند. بنابراین اگر شما نیز می خواهید در این زمینه فعالیت کنید تهران می تواند یکی از بهترین مکان ها برای کسب درآمد بیشتر باشد.

خدمات نماشویی

 

 





:: موضوعات مرتبط: نماشویی , نماشویی ساختمان در تهران , شستشوی نمای ساختمان با واترجت , نماشویی با راپل , قیمت شستشوی نمای ساختمان , نماشویی شیشه , شست و شوی نمای شیشه ای , شستشوی سنگ نمای ساختمان , شستشوی شیشه نمای ساختمان , سنگشور نمای ساختمان , نماشویی ساختمان در تهران , قیمت سندبلاست نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نماشویی،قیمت نماشویی،نماشویی ساختمان،نماشویی با راپل،نماشویی با طناب،نماشویی ساختمان بدون داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: